Gruzijos turizmo strategija

Gruzijos Nacionalinė Turizmo Administracija

Pažiūrėję į pasaulio žemėlapį pamatysime, kad Gruzija yra nedidelė valstybė esanti kelių tarp Europos ir Azijos sankryžoje.
Gruzija gana dažnai rodoma per televiziją, pvz. tokiose tarptautinėse televizijos laidose kaip CNN "9 priežastys aplankyti Gruziją dabar", New York Times "52 vietos lankytinos 2015" ir National Geographic "Geriausi 2015 Europos turai".

Turizmo agentūros vilioja potencialius klientus siūlydamos patogias skrydžių kompanijas ir maršrutus, siūlo įvairiausio lygio viešbučius ir lankytinas vietas.
Galbūt Gruziją geriausiai apibrėžia Gruzijos Nacionalinės Turizmo Administracijos (GNTA) šūkis - “Country of Life”, kurį galima sutikti ant daugelio suvenyrų ir turizmo produktų.
Gali būti kiek keistoka, bet Gruzija tik neseniai pradėjo įgyvendinti ilgalaikę turizmo strategiją. Prieš tai šalis turėjo tik viziją, dabar - gerai ir aiškiai paruoštą turizmo strategiją.

Gruzija

Šalies turizmo strategiją per vienerius metus, padedant Pasaulio Banko Grupei, sukūrė Gruzijos Vyriausybė visoms valstybės turizmo sektoriaus suinteresuotosiomis šalimis. Ruošiant strategiją konsultuotasi ir diskutuota su įvairiomis organizacijomis ir asmenimis, nacionalinėmis ir vietinės valdžios institucijomis, kelionių operatoriais, investuotojais, saugomų teritorijų ir paveldo vietų vadovais, viešbučių savininkais, turizmo pedagogais ir kitais piliečiais užsiimančiais turizmu.
Strategija buvo ruošiama atsižvelgiant į įtakingų viešojo ir privataus sektorių asmenų nuomonę. Konsultuotasi su turizmo specialistais siekiant nustatyti pagrindinius turizmo plėtros ir prioritetų iššūkius ir idėjas, jų sprendimų būdus ir veiksmų planus tų idėjų įgyvendinimui.

Gruzijos turizmo strategija 2015-2025 yra 10 metų strateginis planas ir vizija kaip padidinti turizmo svarbą ir vertę šalies ekonomikai ir jos piliečių gerovei. Ši strategija įeina į Pasaulio Banko Grupės veiklos Gruzijoje tikslus. Strategijos tikslas yra suformuluoti partnerystę tarp vyriausybės ir privataus sektoriaus, siekiant maksimaliai padidinti turistų pasitenkinimą, įvairinti rinką ir turizmo produktus, didinti turizmo pelningumą ir kurti papildomas darbo vietas.

Šia strategija siekiama pasiekti aštuonis pagrindinius tikslus: 1) tvarkyti, gerbti ir saugoti Gruzijos gamtos ir kultūros paveldą, 2) sukurti unikalius ir autentiškus pojūčius lankytojams tose gamtos ir kultūros vertybėse, 3) didinti konkurencingumą suteikiant pasaulinio lygio paslaugas turistams, 4) pritraukti daugiau turistų per veiksmingesnę rinkodarą ir reklamą, 5) plėsti ir stiprinti turizmo duomenų turizmo industrijos veiklos analizę ir įvertinimą, 6) plėsti viešojo ir privataus sektoriaus investicijas į turizmo sektorių, 7) gerinti verslo aplinką tuo pritraukiant vidaus ir užsienio investicijas, 8) šių tikslų įgyvendinimui kurti ir skatinti partnerystę tarp vyriausybės, turizmo industrijos, nevyriausybinių organizacijų ir bendruomenių.

Per laikotarpį nuo 2009 iki 2013 metų Gruzija pasiekė vieną iš didžiausių turizmo augimo tempų pasaulyje: lankytojų skaičius išaugo daugiau kaip 300% -nuo 1,5 iki 5,4 milijonų lankytojų per metus. Metinės pajamos iš turizmo apytiksliai išaugo nuo 475 milijonų iki 1,8 milijardų JAV dolerių, arba daugiau kaip 20 kartų palyginus su vidutiniu pasauliniu turizmo augimu tuo pačiu laikotarpiu.

Turistų vidutinės išlaidos yra 74 JAV doleriai per dieną - t.y. mažiau kaip pasaulinis vidurkis. Siekiant padidinti turistų išlaidas planuojama įvairias galimybes - įvairesnių ir aukštos kokybės turizmo produktų plėtrą, gerinti paslaugų kokybę ir galiausiai sukurti pasaulinio lygio turizmo paskirties vietą, kuri skatintų tarptautinę paklausą ir pritrauktų turistus aplankančius kaimynines šalis.

Tikimasi, kad iki 2025 metų Gruzija taps žinoma kaip aukščiausio lygio, lankoma ištisų metų, aukštos kokybės turizmo kryptis paremta unikaliu kultūros ir gamtos paveldu, pasaulinio lygio klientų aptarnavimu, nesenstančia svetingumo tradicija.

Šaltinis: www.worldbank.org

© 2015 J.D.Endriukaitis